onsdag 18 juli 2007

Tjo!

Då har man varit här i en månad och nu har sommar värmen verkligen hittat hit. Förut har jag kunnat njuta av varma dagar och svala kvällar. I skrivandets stund är klockan nio på kvällen och det känns inte lönt att ta en dusch ännu.

På grund av alltför många studenter denna och nästa vecka har jag lektioner på eftermiddagen den här veckan. En fördel med det är väl att jag inte kan vara på stranden när solen står på som värst, fast det är förstås olidligt varmt i lektionssalen.
På skolan har jag nu påbörjat privatlektionerna jag lagt allt för många av mina surt förvärvade slantar på. Men jag tror det är värt det, det är mycket lättare att snacka när man är själv med läraren. Enda bekymret är att jag själv ska bestämma vad jag vill lära mig vilket är lättare sagt än gjort då det kan kännas som att mina begränsade kunskaper ger mig begränsade insikter i vad jag behöver kunna. Ja ni fattar. Lärarinnan är i alla fall söt.

Nu ska jag ta en dusch!

Inga kommentarer: